27 november 2018

LÅNG ERFARENHET INOM MINIVOICE

MiniVoice har funnits länge på marknaden för molnbaserade telekomtjänster och har utvecklats kontinuerligt under åren, och anpassat sig efter marknaden och kundens behov.

MiniVoice har funnits länge på marknaden för molnbaserade telekomtjänster och har utvecklats kontinuerligt under åren, och anpassat sig efter marknaden och kundens behov. Ove Känngård, VD på Pre Greeting AB som äger MiniVoice, har varit aktiv inom branschen sedan 1991. Redan då jobbade och hanterade han molnbaserade lösningar inom telefoni, fallback och säkerhet. Det finns med andra ord lång erfarenhet inom MiniVoice, något som man, enligt Ove, ”slår många andra aktörer på fingrarna med”.

– Vi har haft tre generationer av MiniVoice, den första kundplacerade produkten släpptes förra årtusendet, nämligen 1998. Med den lösningen fick vi snabbt över 1000 aktiva kunder, där vi bland annat var den första leverantörer till Telia Centrex. 2011 valde vi sedan att göra en större uppdatering, som gick under namnet MiniVoice Webb. Den innefattade webbgränssnitt och fler funktioner. Men den stora utvecklingen kom 2016, då släpptes den versionen som nu är aktiv, MiniVoice Premium, förklarar Ove.

Att ha utvecklat och ha kvar en produkt under så många år, är så klart en stor fördel, både ur tjänster- och säkerhetsperspektivet. Och i takt med att tekniken och marknaden har ändrats så har man hela tiden uppdaterat och utvecklat produkten. Vilket idag gör MiniVoice till en av dom säkraste produkterna på marknaden, när vi pratar om driftsäkerhet.

– Det har varit otroligt kul att utveckla MiniVoice, men utvecklingen blir aldrig klar. I takt med att användarna och samhället ställer nya krav, så måste vi lyssna och agera. Under 2019 kommer vi släppa vår nya app, där användaren kommer kunna hantera tjänsten direkt i telefonen, utöver det kommer det även släppas en del nya funktioner, säger Ove.

Om man blickar in i framtiden, så går vi allt mer mot molnbaserade lösningar. Tiden då man satt på egna telefonväxlar och lösningar är förbi, utan man vill hellre lägga över ansvaret på dom större aktörerna, just ur driftsäkerhetsaspekten. Samtidigt som man önskar mer skräddarsydda och flexibla lösningar menar Ove.

– Dom största fördelarna med MiniVoice är att vi har en kombination av molntjänst och mobiltelefoni. Tack vare detta får vi en flexibel produkt, med stor säkerhet och kvalitet. Det, ihop med vår kompetens och erfarenhet, gör att vi är unika på marknaden. Det finns en handfull aktörer som har likande erfarenhet, men ingen som har alla de delarna som vi besitter, främst kanske vår funktion med professionella röster, avslutar Ove.

Tidigare nyheter från MiniVoice

EN REGISTRERINGSMYNDIGHET VÄLJER MINIVOICE TILL SIN TIB-VERKSAMHET

I enlighet med Regeringens beslut från oktober om att fler myndigheter bör inneha funktionen "Tjänst…

REGIONEN VÄLJER MINIVOICE TILL TIB-FUNKTIONEN

En av Sveriges regioner byter från lösning med vidarekopplad mobil till en fristående redundant mobi…

FLER MYNDIGHETER SKA HA TIB-FUNKTIONEN

När oväntade händelser inträffar är det avgörande för organisationer att ha system på plats för att …

UPPTÄCK MINIVOICE

MiniVoice är ständigt redo och ser till att kritiska samtal alltid når fram. Till företag, offentliga verksamheter och välgörenhetsorganisationer. Till beredskap-, kris- och stödgrupper. Med säkerställda samtalsflöden och möjlighet att aktivera reservlösningar är MiniVoice allt oftare en del av organisationers kontinuitetsplan.

Vi ger dig stöd i ditt initiala val och är med i framtida förändringsarbeten. Behovsanalys, demo, lösningsförslag och nyckelfärdig tjänst – det kommer alltid från oss.

Kundcase

Möt några av våra kunder